Desi este circulata deja de unii soferi care se arata mai indrazneti, data stabilita de autoritatile municipale pentru inaugurarea si darea in folosinta a soselei de centura este 8 octombrie. Aceasta va fi prima sosea ocolitoare pe care o va avea un oras din Salaj.
Purtatorul de cuvant al Primariei Zalau, Manuela Ghiurutan, ne-a declarat ca investitia a fost receptionata deja in ceea ce priveste documentatia aferenta proiectului si ca darea in folosinta a centurii, respectiv inaugurarea ei, se vor face in data de 8 octombrie.
Soseaua de centura a Zalaului va fi prima pe care o va avea un oras din Salaj, iar finalizarea primului tronson era programata pentru luna mai. Pentru a termina, insa, amenajarea sensului giratoriu din punctul de jonctiune a centurii cu bulevardul Mihai Viteazul si pentru relocarea utilitatilor, constructorul a decis ca are nevoie de mai mult timp, cerand mai multe termene de pasuire.
Realizarea primului tronson din centura municipiului a costat circa 40 de milioane de lei, majoritatea finantare Phare, numai ca investitia nu va insemna si ca Zalaul va fi degrevat in totalitate de traficul greu, obiectiv pe care si l-au propus autoritatile locale. Chiar si dupa ce zona RAR va fi legata de Aghires printr-un carosabil neted ca in palma, odata ajunse la podul din Aghires, toate autovehiculele ce au drum catre Cluj vor trebui sa intre iar in oras, pe strada 22 Decembrie 1989 (fosta Crasnei, n.r.) pentru a urca apoi pe strada Kosstuth si a lua calea Mesesului. Aceasta situatie isi va gasi definitiv rezolvare doar atunci cand va fi realizata si cea de-a doua etapa a centurii municipiului, care va face legatura intre culmea Mesesului si primul tronson, in punctul Aghires.
Potrivit estimarilor facute de Compania de Autostrazi si Drumuri Nationale, cea de-a doua etapa a proiectului are o valoare de circa 64 milioane de lei (fara TVA), in proiect fiind prevazut un punct de jonctiune cu Autostrada Transilvania.
Din acest motiv, soseaua de centura este considerata de autoritatile salajene un obiectiv de interes national, menit sa fluidizeze traficul in nord-vestul tarii.